Metal Müzik

Cevapla
semih
Mesajlar: 8
Kayıt: 05 Eyl 2025 11:11

Metal Müzik

Mesaj gönderen semih »

Herkese selamlar.

Ben amatör olarak müzikle ilgilenip metal müzik türünde besteler ve kayıt yapan bir gitaristim. 10 yıldan fazladır gitar çalmama rağmen kayıt işlerine 2022'de aldığım ses kartı sonucunda başladım. O tarihten beri de besteler yapıyor, belirli bir sayıya ve süreye ulaşınca albüm hâline getirerek müzik platformlarında yayınlıyorum. Bu çalışma yöntemiyle şu ana kadar 14 adet (3 tanesi farklı isim ve alt türlerde) albüm yayınladım ve buna imkânım oldukça devam edeceğim.

Türün getirdiği özelliklere bakarak death metal ağırlıklı olmak üzere progresif, melodik öğelerle dolu bir enstrümantal müzik yapıyorum. Sürekli tekrar eden riff'lerden ziyade yeni yeni riff'ler ve fikirler eklemeyi, melodik nakaratlar kullanmayı, dinleyeni sıkmayıp sürekli tetikte tutacak bir formül peşindeyim ve dinlediğim müziklerde de bunu aradığım için benden de böylesi çıkıyor.

Kayıt aşamasına gelince; en başından beri Studio One 4 kullandım ve gayet memnunum. Gitarları mümkün olduğunca temiz çalıp kaydediyorum. Davulları Superior Drummer 3 ile yazıp midilere fazlaca müdahale ediyorum. Bas gitarları da Ezbass ile yazarak aynı yöntemi izliyorum. Durumda göre midi klavye ile atmosferik arka planlar ve synth'ler ile süslüyorum.

Tüm mix işlemlerini Studio One'nın stock plugin'leri ile hallediyorum. Bu işlerden anladığım için değil, anlamak zorunda olduğum için kendimce bir şablon oluşturdum. Tüm bu "gürültüyü" elimden geldiğince temiz duyurmaya çalışıyorum ve mix'teki konfor alanımdan dışarı çıkmak beni ürkütüyor açıkçası. Her albümde bir öncekine göre küçük değişiklikler, düzenlemeler yapıyorum ama adım adım ilerliyor hep.

Bu arada ek bir bilgi gireyim, albümlerdeki tüm kapak çizimleri, photoshop'ta düzenleyip renklendirmesi yine bana ait. Yani çamaşır, bulaşık, ütü hepsi bende anlayacağınız :)

Şimdi bu albümlerden bir şarkı paylaşacağım, dinleyenlerden mix anlamında rahatsız eden bir durum varsa belirtmelerini ya da genel olarak önerilerini duymak isterim. Herkes için erişimi daha kolay olsun diye Youtube linki bırakıyorum. Şarkılar full albüm olarak yüklü ama gerekli bölüme link verdim...

Dinleyip yorumlarsanız sevinirim. Herkese metal dolu günler dilerim \m/

https://youtu.be/GolJjS0-_e8?si=LMbeFJTW8vSrdXIc&t=506
I_R_on
Mesajlar: 155
Kayıt: 17 Oca 2025 01:51

Re: Metal Müzik

Mesaj gönderen I_R_on »

Gençliğime dönsem, kaset formatında bir arkadaşım verse hiç sırıtmadan dinleyebileceğim ölçüde tüm iş. Kayıt hiç sırıtmıyor.

Negatif söyleyebileceğim şey ise şu : Davulu dinlerken ben yoruldum, çalan kimbilir ne hale geldi :) Death'e Brutal'e kaçan kısım benim damak tadıma göre olmayabilir, o şekilde değerlendirin.

Bir tavsiye : Bu kadar işi tek başına sırtlamak yerine işbirliği yapmak yaptığınız işi zenginleştirir. (Aynı ölçüde özgün olmaz, orası ayrı)
Emre Sezgin
Mesajlar: 99
Kayıt: 23 Oca 2025 22:49

Re: Metal Müzik

Mesaj gönderen Emre Sezgin »

Hocam cok iyi. Eline saglik. Hem melodiler, performans, arajman, inisler, cikislar yerli yerinde. Gitarlari da efsane calmissin.(Gitarist degilim ama genel dinleyici olarak begendim.) Suprizlerle dolu sarki. Ilk bolumde agresif tondan yumusak bir breake gecisin sahane. Sadece biraz kisa kalmis gibi hissettim bir tik uzun olsun isterdim ki biraz daha sindireyim breaki ve diger chaptera daha hazir girebilirdim. Sadece sunu dusundum dinlerken 4 veya 5 farkli bolum var. Bazi bolumleri sarkidan bagimsiz gibi hissettim, sanki farkli hikayeler anlatiyorlar gibi. Bir de breaklere girislerini ani buldum, break oncesi droplarda birkac ensturumani seyreltip bir tik smooth bir gecis olabilir miydi, diye dusundum. Tabi bunlar artistik, kisisel terciler ve cok goreceli farkindayim.

Mix acisindan, stock plug-inlerle cok iyi cikartmisin. Bu kadar cok enstruman varliginda kaos olmasi beklenir ama tertemiz cikmis. Hersey duyuluyor. Frekans maskelemeleri biraz var ama genel dinleyici cok fark edemez. Bir kac notum olabilir ama bu konuda. Kick'i (kick-in) duyuyorum ama ozellikle attacklarda daha net yada punchy gelebilirdi. Ancak low kick (kick out) altlari doldurmuyor. Tek kick kullandiysan lowlari acmak iyi olabilirdi. Yani biraz bos kalmis altlar. Bassin yuksek olmasini beklemem bu turde ama duymasam da bassi hissetmek isterdim biraz. Tomlara biraz daha dikkat edilebilir, attacklarda ve gecislerde tomlarin vurgulari onemli, sanirim eq dan kaynakli tomun midlerindeki muddiness sanki tomu kapatmis. Tom vuruken bass ta dusuyor. Oraya bakilabilir sanki. gitarlari biraz daha cesurca panlayabilirdin. Merkeze yakin almissin ritim gitarlari. Her ne kadar lead ve solo gitar iyi gelse de, ritim gitarlari acmak daha da one cikartir lead'i. Bence ride'lar senin parcanda cok onemli ama cok arkada, onde olsaydi ve net olsaydi daha iyi olurdu. Snare ve Cymbalslarda detaya girmeyecegim ama bence mikisinde gelistirilmesi gereken nokta drums mix. Fakat Heavy Metal turunun mixinin zorlugunu bir yere koymak lazim, hele birde vocal olsa aman aman :))

Tekrar tebrik ederim. Cok iyi bir is olmus. Keyifle dinledim. you made my day 🤘🏻

Selamlar
Emre
semih
Mesajlar: 8
Kayıt: 05 Eyl 2025 11:11

Re: Metal Müzik

Mesaj gönderen semih »

I_R_on yazdı: 05 Eyl 2025 14:38 Gençliğime dönsem, kaset formatında bir arkadaşım verse hiç sırıtmadan dinleyebileceğim ölçüde tüm iş. Kayıt hiç sırıtmıyor.

Negatif söyleyebileceğim şey ise şu : Davulu dinlerken ben yoruldum, çalan kimbilir ne hale geldi :) Death'e Brutal'e kaçan kısım benim damak tadıma göre olmayabilir, o şekilde değerlendirin.

Bir tavsiye : Bu kadar işi tek başına sırtlamak yerine işbirliği yapmak yaptığınız işi zenginleştirir. (Aynı ölçüde özgün olmaz, orası ayrı)
Bu mutlu etti, çok teşekkürler :)
Aslında davul insan olmadığı için yükleniyoruz belki de bu kadar. Gerçi ekstrem türlerde daha fena çalan insanlar var, onlara bi gönderme olsun :)

Evet grup müziğini, paylaşımı, beraber üretimi destekleyen taraftayım aslında ama yaşadığım yer için biraz lüks kalıyor bu durum. O yüzden şimdilik böyle devam ediyorum maalesef :)

Dinleyip ve de zaman ayırıp yorumladığınız için tekrar teşekkür ediyorum :)
semih
Mesajlar: 8
Kayıt: 05 Eyl 2025 11:11

Re: Metal Müzik

Mesaj gönderen semih »

Emre Sezgin yazdı: 05 Eyl 2025 15:12 Hocam cok iyi. Eline saglik. Hem melodiler, performans, arajman, inisler, cikislar yerli yerinde. Gitarlari da efsane calmissin.(Gitarist degilim ama genel dinleyici olarak begendim.) Suprizlerle dolu sarki. Ilk bolumde agresif tondan yumusak bir breake gecisin sahane. Sadece biraz kisa kalmis gibi hissettim bir tik uzun olsun isterdim ki biraz daha sindireyim breaki ve diger chaptera daha hazir girebilirdim. Sadece sunu dusundum dinlerken 4 veya 5 farkli bolum var. Bazi bolumleri sarkidan bagimsiz gibi hissettim, sanki farkli hikayeler anlatiyorlar gibi. Bir de breaklere girislerini ani buldum, break oncesi droplarda birkac ensturumani seyreltip bir tik smooth bir gecis olabilir miydi, diye dusundum. Tabi bunlar artistik, kisisel terciler ve cok goreceli farkindayim.

Mix acisindan, stock plug-inlerle cok iyi cikartmisin. Bu kadar cok enstruman varliginda kaos olmasi beklenir ama tertemiz cikmis. Hersey duyuluyor. Frekans maskelemeleri biraz var ama genel dinleyici cok fark edemez. Bir kac notum olabilir ama bu konuda. Kick'i (kick-in) duyuyorum ama ozellikle attacklarda daha net yada punchy gelebilirdi. Ancak low kick (kick out) altlari doldurmuyor. Tek kick kullandiysan lowlari acmak iyi olabilirdi. Yani biraz bos kalmis altlar. Bassin yuksek olmasini beklemem bu turde ama duymasam da bassi hissetmek isterdim biraz. Tomlara biraz daha dikkat edilebilir, attacklarda ve gecislerde tomlarin vurgulari onemli, sanirim eq dan kaynakli tomun midlerindeki muddiness sanki tomu kapatmis. Tom vuruken bass ta dusuyor. Oraya bakilabilir sanki. gitarlari biraz daha cesurca panlayabilirdin. Merkeze yakin almissin ritim gitarlari. Her ne kadar lead ve solo gitar iyi gelse de, ritim gitarlari acmak daha da one cikartir lead'i. Bence ride'lar senin parcanda cok onemli ama cok arkada, onde olsaydi ve net olsaydi daha iyi olurdu. Snare ve Cymbalslarda detaya girmeyecegim ama bence mikisinde gelistirilmesi gereken nokta drums mix. Fakat Heavy Metal turunun mixinin zorlugunu bir yere koymak lazim, hele birde vocal olsa aman aman :))

Tekrar tebrik ederim. Cok iyi bir is olmus. Keyifle dinledim. you made my day 🤘🏻

Selamlar
Emre
Çok teşekkürler.

Kompozisyon için dedikleriniz doğru olabilir. Belirli bir formül izlemek yerine tamamen içimden geldiği gibi devam ettiriyorum hep. Kulağım o şekilde tamamlıyor. Ama dinleyen açısından uyumlu ya da kopuk hissedilebilir, o kısmı anlıyorum. Amacım kopuk hissedilmemesi tabi, o ayrı :)

Davul mix'i gerçekten de sıkıntılı olduğum bir konu. Ve de beni en çok diken üstünde hissettiren şey. Yaptığım küçük oynamalarda sanki kelebek etkisi gibi tüm mix'i etkiliyor. Bazen kick'i duyamıyorum, bazen snare gürültülü geliyor, bazen ziller her şeyin üstüne çıkıyor falan. Bir de şöyle bir durum var; ben davulları kanallara ayırmıyorum. Plugin'in kendi üzerindeki fader'lardan ayarlıyorum dengeleri. Bu yanlış ama diğer kanal kanal yapılan düzenlemeler beni çok zorlayacakmış gibi geliyor nedense. Bu kısma mutlaka gireceğim ama ne zaman olur bilmiyorum :)

Ritim gitarları da aslında %100 sağa-sola panlıyorum hep. Böyle duyulması bi "hmm" dedirtti şimdi :)

Burada dönüp dönüp okuyacağım bir sürü şey oldu. Dinleyip yorumladığınız için çok teşekkür ediyorum :)
Emre Sezgin
Mesajlar: 99
Kayıt: 23 Oca 2025 22:49

Re: Metal Müzik

Mesaj gönderen Emre Sezgin »

semih yazdı: 06 Eyl 2025 09:23
Emre Sezgin yazdı: 05 Eyl 2025 15:12 Hocam cok iyi. Eline saglik. Hem melodiler, performans, arajman, inisler, cikislar yerli yerinde. Gitarlari da efsane calmissin.(Gitarist degilim ama genel dinleyici olarak begendim.) Suprizlerle dolu sarki. Ilk bolumde agresif tondan yumusak bir breake gecisin sahane. Sadece biraz kisa kalmis gibi hissettim bir tik uzun olsun isterdim ki biraz daha sindireyim breaki ve diger chaptera daha hazir girebilirdim. Sadece sunu dusundum dinlerken 4 veya 5 farkli bolum var. Bazi bolumleri sarkidan bagimsiz gibi hissettim, sanki farkli hikayeler anlatiyorlar gibi. Bir de breaklere girislerini ani buldum, break oncesi droplarda birkac ensturumani seyreltip bir tik smooth bir gecis olabilir miydi, diye dusundum. Tabi bunlar artistik, kisisel terciler ve cok goreceli farkindayim.

Mix acisindan, stock plug-inlerle cok iyi cikartmisin. Bu kadar cok enstruman varliginda kaos olmasi beklenir ama tertemiz cikmis. Hersey duyuluyor. Frekans maskelemeleri biraz var ama genel dinleyici cok fark edemez. Bir kac notum olabilir ama bu konuda. Kick'i (kick-in) duyuyorum ama ozellikle attacklarda daha net yada punchy gelebilirdi. Ancak low kick (kick out) altlari doldurmuyor. Tek kick kullandiysan lowlari acmak iyi olabilirdi. Yani biraz bos kalmis altlar. Bassin yuksek olmasini beklemem bu turde ama duymasam da bassi hissetmek isterdim biraz. Tomlara biraz daha dikkat edilebilir, attacklarda ve gecislerde tomlarin vurgulari onemli, sanirim eq dan kaynakli tomun midlerindeki muddiness sanki tomu kapatmis. Tom vuruken bass ta dusuyor. Oraya bakilabilir sanki. gitarlari biraz daha cesurca panlayabilirdin. Merkeze yakin almissin ritim gitarlari. Her ne kadar lead ve solo gitar iyi gelse de, ritim gitarlari acmak daha da one cikartir lead'i. Bence ride'lar senin parcanda cok onemli ama cok arkada, onde olsaydi ve net olsaydi daha iyi olurdu. Snare ve Cymbalslarda detaya girmeyecegim ama bence mikisinde gelistirilmesi gereken nokta drums mix. Fakat Heavy Metal turunun mixinin zorlugunu bir yere koymak lazim, hele birde vocal olsa aman aman :))

Tekrar tebrik ederim. Cok iyi bir is olmus. Keyifle dinledim. you made my day 🤘🏻

Selamlar
Emre
Çok teşekkürler.

Kompozisyon için dedikleriniz doğru olabilir. Belirli bir formül izlemek yerine tamamen içimden geldiği gibi devam ettiriyorum hep. Kulağım o şekilde tamamlıyor. Ama dinleyen açısından uyumlu ya da kopuk hissedilebilir, o kısmı anlıyorum. Amacım kopuk hissedilmemesi tabi, o ayrı :)

Davul mix'i gerçekten de sıkıntılı olduğum bir konu. Ve de beni en çok diken üstünde hissettiren şey. Yaptığım küçük oynamalarda sanki kelebek etkisi gibi tüm mix'i etkiliyor. Bazen kick'i duyamıyorum, bazen snare gürültülü geliyor, bazen ziller her şeyin üstüne çıkıyor falan. Bir de şöyle bir durum var; ben davulları kanallara ayırmıyorum. Plugin'in kendi üzerindeki fader'lardan ayarlıyorum dengeleri. Bu yanlış ama diğer kanal kanal yapılan düzenlemeler beni çok zorlayacakmış gibi geliyor nedense. Bu kısma mutlaka gireceğim ama ne zaman olur bilmiyorum :)

Ritim gitarları da aslında %100 sağa-sola panlıyorum hep. Böyle duyulması bi "hmm" dedirtti şimdi :)

Burada dönüp dönüp okuyacağım bir sürü şey oldu. Dinleyip yorumladığınız için çok teşekkür ediyorum :)
Rica ederim benim icin keyifti. Tekrar tekrar dinledim sarkiyi. Uygun bir zamanimda tum albumu dinleyecegim.

Dedigim gibi farkli bolumlerin olmasi ve gecisler tamamen composerin artistik secenegi. Cok alakasiz olmamak sartiyla dogrusu yada yanlisi yok. Bazi dinleyiciler cok sever bazilari hic begenmez ki bizlerin bile, cok onemli gruplarin sevdigimiz sevmedigimiz sarkilari oluyor. Dolayisiyla icinden geldigi gibi yapmak en dogrusu.

Davul mix bence de en zorudur. 40-50 Hz ile kickten baslayip 20kHZ'e kadar tum specturumu kaplarlar. Cok maskeleme olur. Iyi mixlenmesse ya baska enstrumanlari kapatirlar yada diger enstrumanlar davullari kapatir. Low u muddy, Highlari ise sibilance yaratir ve/veya harsh olur. Tecrube ister. Ozellikle Hard Rock yada Heavy Metal'de daha da zor. Cunku ayni spekturumu Vocal, ritim gitarlar ve lead gitarlar kapatir. Cok haklisiniz.

Ben genelde davul elementlerini Subgroup altinda topluyorum sonra elementleri tonal ozelliklerine ve frequency rangelerine gore Subgroup altinda nested gruplara ayiriyorum. Boylelikle frekanslari daha kolay yonetiyorum ayni zamanda aux track'e yonlendirilmis effectlerle stereo image i yonetiyorum. Bu bana davullarin kendi icinde gain stage'ini de rahatlikla yapmami sagiliyor. Tum davullarin toplandigi Sub Group'ta da iyi bir Glue saglanabiliyor. Anladigim kadariyla canli degil davullar. Canli performanslarda istisnasiz her zaman olmakla beraber, digital programlanmis davullarda da phase problemi oluyor. Phase cancellation ve mono compability yonetilemezse ise davullar istenilen gibi gelemiyor. Davul element kanalarinda eq ve gerekiyorsa compressor disinda birsey tutmuyorum. Dynamic control araclari disinda kanallarda bir plug-in kullaniyorsam onlar sadece ses dizayni icin yada modulasyon araclari oluyor.

Gitarlari 100% saga sola panladiysan, kesinlikle kontrol etmelisin. Kesinlikle oyle gelmiyor. Stereo field lerinde problem olabilir. Phase ilk aklima gelen, ben olsam ilk once ona bakardim.

Dedigim gibi mix genel olarak temiz ve acik. Kaos yok. Yayinlamissin artik sarkiyi yapacak bisek yok ama pratik icin bu sarkiyi tekrar mixlemeyi dusunebilirsin. Ama bu sefer send bus (subgroup ve nested group) lari kullanarak yapmaya calis. Farki goreceksin :)

Tekrar eline saglik. Paylasimin icin tesekkurler.
BRCKBHR
Mesajlar: 8
Kayıt: 30 Ağu 2025 08:52

Re: Metal Müzik

Mesaj gönderen BRCKBHR »

Merhaba Semih,
Rising Despair'a,Into the Abyss kompozisyonuna bayıldım.Fading Humanity ile birlikte çevirip çevirip dinledim. Youtube kanalına üye oldum. Bütün albümlerini dinliyorum. Kick'leri daha vurgulu,baskın duymak istedim. Belki bu biraz kişisel zevk ve belki de biraz dinlediğim ortamdan kaynaklanıyor olabilir. Gitar riff'lerine, enstrümanların atışmalarına bayıldım. 2023 Dear Collapse / Emerald Glow - Oracle Palm , 2023 Afterlife / Curse of Sisyphus favorilerim. Çok sık metal dinleyemiyorum ama eselerini saatlerce rahatlıkla ve zevkle dinledim. Kulağımın pası gitti. Emeğine, yüreğine sağlık. Başarılı çalışmalarının devamını dilerim. Takipteyim.
semih
Mesajlar: 8
Kayıt: 05 Eyl 2025 11:11

Re: Metal Müzik

Mesaj gönderen semih »

Emre Sezgin yazdı: 06 Eyl 2025 15:10
semih yazdı: 06 Eyl 2025 09:23
Emre Sezgin yazdı: 05 Eyl 2025 15:12 Hocam cok iyi. Eline saglik. Hem melodiler, performans, arajman, inisler, cikislar yerli yerinde. Gitarlari da efsane calmissin.(Gitarist degilim ama genel dinleyici olarak begendim.) Suprizlerle dolu sarki. Ilk bolumde agresif tondan yumusak bir breake gecisin sahane. Sadece biraz kisa kalmis gibi hissettim bir tik uzun olsun isterdim ki biraz daha sindireyim breaki ve diger chaptera daha hazir girebilirdim. Sadece sunu dusundum dinlerken 4 veya 5 farkli bolum var. Bazi bolumleri sarkidan bagimsiz gibi hissettim, sanki farkli hikayeler anlatiyorlar gibi. Bir de breaklere girislerini ani buldum, break oncesi droplarda birkac ensturumani seyreltip bir tik smooth bir gecis olabilir miydi, diye dusundum. Tabi bunlar artistik, kisisel terciler ve cok goreceli farkindayim.

Mix acisindan, stock plug-inlerle cok iyi cikartmisin. Bu kadar cok enstruman varliginda kaos olmasi beklenir ama tertemiz cikmis. Hersey duyuluyor. Frekans maskelemeleri biraz var ama genel dinleyici cok fark edemez. Bir kac notum olabilir ama bu konuda. Kick'i (kick-in) duyuyorum ama ozellikle attacklarda daha net yada punchy gelebilirdi. Ancak low kick (kick out) altlari doldurmuyor. Tek kick kullandiysan lowlari acmak iyi olabilirdi. Yani biraz bos kalmis altlar. Bassin yuksek olmasini beklemem bu turde ama duymasam da bassi hissetmek isterdim biraz. Tomlara biraz daha dikkat edilebilir, attacklarda ve gecislerde tomlarin vurgulari onemli, sanirim eq dan kaynakli tomun midlerindeki muddiness sanki tomu kapatmis. Tom vuruken bass ta dusuyor. Oraya bakilabilir sanki. gitarlari biraz daha cesurca panlayabilirdin. Merkeze yakin almissin ritim gitarlari. Her ne kadar lead ve solo gitar iyi gelse de, ritim gitarlari acmak daha da one cikartir lead'i. Bence ride'lar senin parcanda cok onemli ama cok arkada, onde olsaydi ve net olsaydi daha iyi olurdu. Snare ve Cymbalslarda detaya girmeyecegim ama bence mikisinde gelistirilmesi gereken nokta drums mix. Fakat Heavy Metal turunun mixinin zorlugunu bir yere koymak lazim, hele birde vocal olsa aman aman :))

Tekrar tebrik ederim. Cok iyi bir is olmus. Keyifle dinledim. you made my day 🤘🏻

Selamlar
Emre
Çok teşekkürler.

Kompozisyon için dedikleriniz doğru olabilir. Belirli bir formül izlemek yerine tamamen içimden geldiği gibi devam ettiriyorum hep. Kulağım o şekilde tamamlıyor. Ama dinleyen açısından uyumlu ya da kopuk hissedilebilir, o kısmı anlıyorum. Amacım kopuk hissedilmemesi tabi, o ayrı :)

Davul mix'i gerçekten de sıkıntılı olduğum bir konu. Ve de beni en çok diken üstünde hissettiren şey. Yaptığım küçük oynamalarda sanki kelebek etkisi gibi tüm mix'i etkiliyor. Bazen kick'i duyamıyorum, bazen snare gürültülü geliyor, bazen ziller her şeyin üstüne çıkıyor falan. Bir de şöyle bir durum var; ben davulları kanallara ayırmıyorum. Plugin'in kendi üzerindeki fader'lardan ayarlıyorum dengeleri. Bu yanlış ama diğer kanal kanal yapılan düzenlemeler beni çok zorlayacakmış gibi geliyor nedense. Bu kısma mutlaka gireceğim ama ne zaman olur bilmiyorum :)

Ritim gitarları da aslında %100 sağa-sola panlıyorum hep. Böyle duyulması bi "hmm" dedirtti şimdi :)

Burada dönüp dönüp okuyacağım bir sürü şey oldu. Dinleyip yorumladığınız için çok teşekkür ediyorum :)
Rica ederim benim icin keyifti. Tekrar tekrar dinledim sarkiyi. Uygun bir zamanimda tum albumu dinleyecegim.

Dedigim gibi farkli bolumlerin olmasi ve gecisler tamamen composerin artistik secenegi. Cok alakasiz olmamak sartiyla dogrusu yada yanlisi yok. Bazi dinleyiciler cok sever bazilari hic begenmez ki bizlerin bile, cok onemli gruplarin sevdigimiz sevmedigimiz sarkilari oluyor. Dolayisiyla icinden geldigi gibi yapmak en dogrusu.

Davul mix bence de en zorudur. 40-50 Hz ile kickten baslayip 20kHZ'e kadar tum specturumu kaplarlar. Cok maskeleme olur. Iyi mixlenmesse ya baska enstrumanlari kapatirlar yada diger enstrumanlar davullari kapatir. Low u muddy, Highlari ise sibilance yaratir ve/veya harsh olur. Tecrube ister. Ozellikle Hard Rock yada Heavy Metal'de daha da zor. Cunku ayni spekturumu Vocal, ritim gitarlar ve lead gitarlar kapatir. Cok haklisiniz.

Ben genelde davul elementlerini Subgroup altinda topluyorum sonra elementleri tonal ozelliklerine ve frequency rangelerine gore Subgroup altinda nested gruplara ayiriyorum. Boylelikle frekanslari daha kolay yonetiyorum ayni zamanda aux track'e yonlendirilmis effectlerle stereo image i yonetiyorum. Bu bana davullarin kendi icinde gain stage'ini de rahatlikla yapmami sagiliyor. Tum davullarin toplandigi Sub Group'ta da iyi bir Glue saglanabiliyor. Anladigim kadariyla canli degil davullar. Canli performanslarda istisnasiz her zaman olmakla beraber, digital programlanmis davullarda da phase problemi oluyor. Phase cancellation ve mono compability yonetilemezse ise davullar istenilen gibi gelemiyor. Davul element kanalarinda eq ve gerekiyorsa compressor disinda birsey tutmuyorum. Dynamic control araclari disinda kanallarda bir plug-in kullaniyorsam onlar sadece ses dizayni icin yada modulasyon araclari oluyor.

Gitarlari 100% saga sola panladiysan, kesinlikle kontrol etmelisin. Kesinlikle oyle gelmiyor. Stereo field lerinde problem olabilir. Phase ilk aklima gelen, ben olsam ilk once ona bakardim.

Dedigim gibi mix genel olarak temiz ve acik. Kaos yok. Yayinlamissin artik sarkiyi yapacak bisek yok ama pratik icin bu sarkiyi tekrar mixlemeyi dusunebilirsin. Ama bu sefer send bus (subgroup ve nested group) lari kullanarak yapmaya calis. Farki goreceksin :)

Tekrar eline saglik. Paylasimin icin tesekkurler.
Sayenizde daha önce hiç dikkat etmediğim şeyler duydum. Bu başlıktaki bilgiler dönüp dönüp okuyacağım bir arşiv oldu benim için. Dinleyip "dolu dolu" yorumladığınız için çok teşekkür ederim...
semih
Mesajlar: 8
Kayıt: 05 Eyl 2025 11:11

Re: Metal Müzik

Mesaj gönderen semih »

BRCKBHR yazdı: 06 Eyl 2025 18:56 Merhaba Semih,
Rising Despair'a,Into the Abyss kompozisyonuna bayıldım.Fading Humanity ile birlikte çevirip çevirip dinledim. Youtube kanalına üye oldum. Bütün albümlerini dinliyorum. Kick'leri daha vurgulu,baskın duymak istedim. Belki bu biraz kişisel zevk ve belki de biraz dinlediğim ortamdan kaynaklanıyor olabilir. Gitar riff'lerine, enstrümanların atışmalarına bayıldım. 2023 Dear Collapse / Emerald Glow - Oracle Palm , 2023 Afterlife / Curse of Sisyphus favorilerim. Çok sık metal dinleyemiyorum ama eselerini saatlerce rahatlıkla ve zevkle dinledim. Kulağımın pası gitti. Emeğine, yüreğine sağlık. Başarılı çalışmalarının devamını dilerim. Takipteyim.
Merhaba Burçak,
Şarkıdan başlayıp albümleri dinlemişsin, favorilerini seçmişsin, türü pek dinlemediğin halde beğendini söylemişsin... Çok mutlu etti bu mesaj beni, çok teşekkür ederim.

Kick'ler için benzer şeyleri söyledi diğer yorum yapan arkadaşlar da. Sanırım artık bu kısımla biraz özel ilgilenmem gerekiyor.

Saatler ayırıp dinlediğin için ve dönüş yaptığın için tekrar teşekkür ediyorum :)
Cevapla