Ben amatör olarak müzikle ilgilenip metal müzik türünde besteler ve kayıt yapan bir gitaristim. 10 yıldan fazladır gitar çalmama rağmen kayıt işlerine 2022'de aldığım ses kartı sonucunda başladım. O tarihten beri de besteler yapıyor, belirli bir sayıya ve süreye ulaşınca albüm hâline getirerek müzik platformlarında yayınlıyorum. Bu çalışma yöntemiyle şu ana kadar 14 adet (3 tanesi farklı isim ve alt türlerde) albüm yayınladım ve buna imkânım oldukça devam edeceğim.
Türün getirdiği özelliklere bakarak death metal ağırlıklı olmak üzere progresif, melodik öğelerle dolu bir enstrümantal müzik yapıyorum. Sürekli tekrar eden riff'lerden ziyade yeni yeni riff'ler ve fikirler eklemeyi, melodik nakaratlar kullanmayı, dinleyeni sıkmayıp sürekli tetikte tutacak bir formül peşindeyim ve dinlediğim müziklerde de bunu aradığım için benden de böylesi çıkıyor.
Kayıt aşamasına gelince; en başından beri Studio One 4 kullandım ve gayet memnunum. Gitarları mümkün olduğunca temiz çalıp kaydediyorum. Davulları Superior Drummer 3 ile yazıp midilere fazlaca müdahale ediyorum. Bas gitarları da Ezbass ile yazarak aynı yöntemi izliyorum. Durumda göre midi klavye ile atmosferik arka planlar ve synth'ler ile süslüyorum.
Tüm mix işlemlerini Studio One'nın stock plugin'leri ile hallediyorum. Bu işlerden anladığım için değil, anlamak zorunda olduğum için kendimce bir şablon oluşturdum. Tüm bu "gürültüyü" elimden geldiğince temiz duyurmaya çalışıyorum ve mix'teki konfor alanımdan dışarı çıkmak beni ürkütüyor açıkçası. Her albümde bir öncekine göre küçük değişiklikler, düzenlemeler yapıyorum ama adım adım ilerliyor hep.
Bu arada ek bir bilgi gireyim, albümlerdeki tüm kapak çizimleri, photoshop'ta düzenleyip renklendirmesi yine bana ait. Yani çamaşır, bulaşık, ütü hepsi bende anlayacağınız
Şimdi bu albümlerden bir şarkı paylaşacağım, dinleyenlerden mix anlamında rahatsız eden bir durum varsa belirtmelerini ya da genel olarak önerilerini duymak isterim. Herkes için erişimi daha kolay olsun diye Youtube linki bırakıyorum. Şarkılar full albüm olarak yüklü ama gerekli bölüme link verdim...
Dinleyip yorumlarsanız sevinirim. Herkese metal dolu günler dilerim \m/
https://youtu.be/GolJjS0-_e8?si=LMbeFJTW8vSrdXIc&t=506